Careēr

Careēr wil het werken in de zorg- en welzijnssector een boost geven

Om meer mensen warm te maken voor een job in de zorg, lanceert Vlaanderen een nieuwe branding met de naam Careēr, een samentrekking van de Engelstalige woorden care (zorg) en career (carrière). De campagne mikt op zo’n breed mogelijke doelgroep: iedereen die zich professioneel wil ontplooien in de zorg- of welzijnssector en op zoek is naar een job met grote maatschappelijke meerwaarde.

Care-er.be 

Dankzij interactieve video’s en foto’s met begeleide teksten kunnen bezoekers laagdrempelig kennis maken met de beroepen en betaalde opleidingen zoals #kiesvoordezorg ontdekken. De komende maanden wordt de website care-er.be verder uitgebreid met een carrière- en opleidingswijzer, meer info voor wie zich wil (her)oriënteren en een toolbox voor werkgevers.  

In een eerste fase die loopt tot 2024 wordt ingezet op de knelpuntberoepen: verpleegkundige, zorgkundige, verzorgende, logistiek assistent, persoonsbegeleider en kinderbegeleider. In een tweede fase komen ook de minder voor de hand liggende functies in beeld, zoals innovatieve technologen, rationele denkers of enthousiaste entertainers.  

Ontdek Care-er.be 

Doe mee aan de campagne

Zowel in het straatbeeld als online krijgt de hele sector meer zichtbaarheid door jobs positief en authentiek onder de aandacht te brengen. De sector en de medewerkers zelf komen aan het woord, en hun dagelijkse werk staat in de spotlights.  

Deel jij mee? Je kan de campagnebeelden vrij downloaden om op je socials te plaatsen.

Vind hier de AFBEELDINGEN

Inspiratie nodig om er iets leuks bij te schrijven? Alvast een aanzet:

🎉 #Careēr wil het werken in de zorg- en welzijnssector een boost geven. Om te tonen dat deze beroepen net wél #hyperambitieus zijn. Ga zeker eens kijken op de gloednieuwe website: care-er.be 🆕 en ontdek hoe ook jij de switch kan maken!

#sharingiscaring

care-er       Care-er